tanitim@esenyurt.edu.tr +904449123

Sınavlar

İngilizce Yeterlik Sınavı:

Üniversite Hazırlık Programından muaf olmak için aşağıdaki şartlardan biri sağlanmalıdır: TOEFL-IBT, YDS, YÖKDİL veya PTE puanı gibi eşit kampüs dışı yerel/uluslararası sınavlardan yeterli puanı almak veya üniversitemizce yapılan muafiyet sınavından (English Proficiency Test) başarılı olmak.

Hazırlık programından muaf olarak doğrudan bölümlerine başlamak isteyen öğrencilerin yerel/uluslararası sınavların sonuç belgelerinin aslını ibraz etmeleri veya üniversitemiz yeterlik sınavından en az 70 puan almaları gerekmektedir.

 

IESU-EPT

YDS

YOKDIL

TOEFL-IBT

PTE

Minimum Geçme Notu

 

70

 

60

 

60

 

66

 

44

 

Yeterlik Sınavı yapısı:

Sınav Dinleme, Okuma, Yazma ve Konuşma olmak üzere dört ana beceriden oluşur.

Yeterlik sınavı için puanlama şeması aşağıdaki gibidir.

 

Listening

Dinleme

Reading

Okuma

Writing

Yazma

Speaking

Konuşma

Puanlama

25

25

25

25

 

 

DÖNEM İÇİ SINAVLAR

İstanbul Esenyurt Üniversitesi İngilizce Hazırlık Bölümü, öğrencilerin dil yeterliliklerini değerlendirmek ve akademik yıl boyunca ilerlemelerini izlemek için kısa sınavlar, ara sınavlar ve final sınavlarından oluşan kapsamlı bir değerlendirme çerçevesi sunar. Bu değerlendirmeler, öğrencilerin İngilizce dilini anlamalarını, etkili iletişim kurma yeteneklerini ve genel dil gelişimlerini ölçmede hayati bir rol oynamaktadır.

Quizler: İngilizce Hazırlık bölümündeki sınavlar, genellikle haftalık veya iki haftalık olarak uygulanan düzenli kontrol noktaları görevi görür. Bu sınavlar, öğrencilerin dilbilgisi, kelime bilgisi, okuduğunu anlama ve yazma becerileri gibi temel kavramları kavramalarını test etmek için tasarlanmıştır. Öğrencilerin devam eden bilgilerini değerlendirmenin ve iyileştirme gerektiren alanları belirlemek için anında geri bildirim sağlamanın hızlı bir yolunu sunarlar. Sınavlar genellikle zaman sınırlıdır ve çoktan seçmeli sorularla dilbilgisi, kelime bilgisi, okuma ve dinleme soruları, boşlukları doldurma alıştırmaları, kısa cevap soruları ve bazen kısa makale yazma yanıtlarını içerir.

Ara Sınav: Ara sınavlar, İngilizce Hazırlık Bölümünün değerlendirme yapısında önemli bir yere sahiptir. Tipik olarak dönemin orta noktasında yapılan bu sınavlar, öğrencilerin birkaç haftalık programdaki ilerlemelerini sergileyen daha geniş bir konu yelpazesini kapsar. Ara sınavlar genellikle dinleme, dilbilgisi, kelime bilgisi, makale yazma, okuduğunu anlama pasajlarının kısa cevaplı soruları dahil olmak üzere farklı soru türlerinin bir kombinasyonunu içerir. Öğrencilerin İngilizceyi daha iyi anlamalarını, eleştirel düşünme becerilerini sergilemelerini ve iyi yapılandırılmış yazılı yanıtlar oluşturma yeteneklerini sergilemelerini gerektirir.

Vize için puanlama tablosu:

Midterm

(Arasınav)

Listening (Dinleme)

Grammar

(Dilbilgisi)

Reading

(Okuma)

Writing

(Yazma)

Speaking

(Konuşma)

Scores

15

15

15

35

20

 

Final Sınavı: Final sınavı, İngilizce Hazırlık Bölümünün değerlendirme sürecinin doruk noktası olarak hizmet eder. Akademik dönemin sonunda, öğrencilerin genel dil yeterliliklerini ve çalışmaları boyunca edindikleri çeşitli dil becerilerini bütünleştirme yeteneklerini değerlendirerek gerçekleşir. Final sınavı tipik olarak ileri gramer, okuduğunu anlama pasajları, makale yazma ve sözlü iletişim dahil olmak üzere çok çeşitli konuları kapsar. Ayrıca öğrencilerin dinlediğini anlama ve kelime edinimini değerlendiren görevleri de içerir. Final sınavı genellikle daha kapsamlı ve talepkârdır ve öğrencilerin İngilizce dilindeki ustalıklarını ve bunu gerçek dünya bağlamlarında uygulama yeteneklerini sergilemelerini gerektirir.

Final için puanlama tablosu:

Final

Listening (Dinleme)

Reading

(Okuma)

Writing

(Yazma)

Speaking

(Konuşma)

Scores

25

25

25

25

 

 

Konuşma Sınavı: Üniversitelerin İngilizce Hazırlık bölümüne yönelik sözlü sınav, değerlendirme sürecinin önemli bir bileşenidir. Öğrencilerin sözlü İngilizce yeterliliklerini ve dil becerilerini yüz yüze göstermeleri için bir fırsat olarak hizmet eder. Bu sınav tipik olarak bir öğrencinin İngilizceyi anlama, iletişim kurma ve etkili bir şekilde etkileşim kurma yeteneğini değerlendirmek için tasarlanmıştır.

Sözlü sınav sırasında öğrenciler, konuşulan dilin telaffuz, kelime kullanımı, dilbilgisel doğruluk, akıcılık ve tutarlılık gibi çeşitli yönleri üzerinde değerlendirilir. Deneyimli İngilizce eğitmenleri veya öğretim görevlileri, öğrencilerin dil yeterlilik düzeylerini ve kendilerini güvenle ve doğru ifade edebilme yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.

Sözlü sınavın yapısı ısınma soruları, belirli bir konuyu içeren ana tartışma sorusu ve takip soruları olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır.

 

 

GEÇME – KALMA

İngilizce bilgisi olan öğrencilerin adil davranabilmesi için sistem, A1 ve A2 CEFR seviyelerindeki öğrencileri başarısızlığa uğratmaz. Bu arada, zayıf İngilizce becerisine sahip olan bu öğrenciler, akranlarıyla aralarındaki boşluğu telafi eder.

Bu setle, B1'in sonunda, aşağıdaki geçiş ve başarısız öğrencilerin sistem işlevleri gerçekleşir:

  • A1 sınıfı çalışmasının % 20'si
  • A2 sınıfı çalışmasının % 30'u
  • B1 sınıfı çalışmasının % 50'si
  • Bu üç seviyenin (A1, A2 ve B1) ortalaması 70'in altında olmalıdır.
  • Başarılı olanlar B2'ye gelirken, % 69'un altında olan öğrenciler B1 seviyesini tekrarlar.
  • Çıkış Sınavı sonuçlarından sonra aşağıdaki değerlendirme şemasına uyulur:
  • Son seviyenin % 25'i
  • Çıkış Sonuçlarının % 75'i baz alınır.
  • Bu iki değerlendirmenin ortalaması 70 olmalıdır.
  • Gerekli puanı alamayan öğrenciler Bütünleme sınavına gireceklerdir.
  • Aynısı, Bütünleme sınavından sonraki genel notlar için de geçerlidir.
  • Son seviyenin % 25'i
  • Çıkış sonuçlarının % 75'i baz alınır ve not o şekilde hesaplanır.
  • Başarısız olanlar yaz okuluna katılabilir.